Howard Zinn’s’den “Amerika Birleşik Devletleri Halk Tarihi” Bölüm 3:

1676’da, Virginia kurulduktan yetmiş yıl sonra, Amerikan Devrimi’ne liderlik yapmadan yüz yıl önce, koloni, köleler ve hizmetkarların da katıldığı beyaz hududluların isyanıyla karşı karşıya kaldı. of Jamestown ve İngiltere, kırk bin sömürgeci arasında düzeni sağlamak umuduyla Atlantik’in ötesine bin asker göndermeye karar verdi. Bu Bacon’s Rebellion’dı. (s. 38)

Bacon’s Rebellion’ı Virginia’nın yöneticileri için özellikle korkutucu kılan şey, siyah kölelerin ve beyaz hizmetçilerin güçlerini birleştirmesiydi. Son teslim, bir garnizonda “Kollarda dört yüz İngiliz ve Zenciler” ve başka bir garnizonda üç yüz “özgür adam ve Afrikalı ve İngiliz köle” tarafından yapıldı. Dört yüz kişiyi bastıran deniz komutanı şöyle yazdı: “Bunların çoğu, Evlerine gitmeye ikna ettim, buna göre yaptılar, yaklaşık seksen zenci ve kollarını teslim etmeyen yirmi İngiliz hariç.” (s. 52)

… Bacon’un İsyanı’ndan sonra Virginia Meclisi, siyahlara değil, isyan eden beyaz hizmetkarlara af çıkardı. Zencilerin herhangi bir silah taşıması yasaktı, köleliğini bitiren beyazlar ise mısır ve nakit ile birlikte tüfek alıyordu. Beyaz ve siyah hizmetkarlar arasındaki statü ayrımları gittikçe daha net hale geldi. (s. 53)

Author

64 Comments

  1. Gürbüz Reply

    Bolu merkezden ben Gürbüz. Selam herkese bu web sitesi inan ki çok hoşuma gitti, tebrikler 03-09-2020 22:11:06

  2. Çorum merkezden ben banu. Merhabalar paylaşımın vallaha güzel, face de paylaştım 04-09-2020 00:17:50

  3. selam arkadaşlar siteniz süper ötesi çok hoşuma gitti, şukuladım

  4. selam arkadaşlar sayfanız vallaha çok hoşuma gitti, teşekkürler

  5. Slm paylaşımın vallaha dikkatimi çekti, sosyal medyada paylaştım

  6. elif yılmaz Reply

    Artvin merkezden ben elif yılmaz. Selam herkese sayfan harbiden çok güzel, teşekkürler 02-10-2020 09:40:39

  7. Gürbüz Reply

    Ağrı merkezden ben Gürbüz. Selam herkese paylaşımınız harbiden mükemmel, paylaşımların devamını bekliyorum 02-10-2020 11:20:27

  8. Merhaba herkese siten gerçekten çok güzel, twitter da paylaştım

  9. Karabük merkezden ben ali. Merhaba herkese paylaşımın vallaha billaha dikkat çekici, sosyal medyada paylaştım 17-10-2020 19:12:20

  10. Edirne merkezden ben Emine. Selamlar sayfan valla hayran edici, facebookta paylaştım 19-10-2020 05:29:52

  11. Edirne dan kimler var. Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) . Merhaba herkese bu web sitesi süper ötesi çok hoşuma gitti, face de paylaştım , ali – 196

  12. Merhabalar siteniz vallaha hoşuma gitti, face de paylaştım

  13. Aksaray dan kimler var. Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) . Merhabalar web siten valla iyi, teraziye tıkladım , Aylin – 54

  14. Şanlıurfa dan kimler var. Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) . Selamın aleyküm web siten vallaha billaha çok iyi, teşekkürler , – 34

  15. Kahramanmaraş merkezden ben mehmet. Merhaba herkese web sitesi harbiden dikkat çekici, facebookta paylaştım 08-11-2020 12:15:27

  16. Denizli merkezden ben mehmet. selamun aleyküm paylaşım cidden çok güzel, teraziye tıkladım 23-11-2020 22:13:12

  17. Artvin dan kimler var. Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) . Merhaba herkese web siten ciddiyim hoşuma gitti, linkedinde paylaştım , Hasan – 222

  18. Mrb paylaşımın ciddiyim çok iyi, facebookta paylaştım

  19. Nevşehir dan kimler var. Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) . selam arkadaşlar paylaşım valla hayran edici, sağolun , ali – 217

  20. merhaba arkadaşlar web siteniz valla güzel, saolun

  21. Bu konu : ” Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) ” çok güzel. Merhaba herkese web sitesi vallaha billaha ilgi uyandırıcı, facebookta paylaştım , ahmet – 171

  22. Gaziantep merkezden ben Hasan. Selam sayfa ciddiyim güzel, şukuladım 09-12-2020 20:01:53

  23. elif yılmaz Reply

    selam arkadaşlar web sitesi harbiden çok iyi, linkedinde paylaştım

  24. elif yılmaz Reply

    Bu konu : ” Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) ” çok güzel. Selamın aleyküm bu web sitesi harbiden ilgi uyandırıcı, saolun , elif yılmaz – 194

  25. Merhaba herkese sayfan valla çok güzel, teraziye tıkladım

  26. Şırnak dan kimler var. Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) . selam arkadaşlar bu web sitesi vallaha billaha çok hoşuma gitti, şukuladım , ziya – 413

  27. Merhaba herkese siteniz ciddiyim çok hoşuma gitti, sosyal medyada paylaştım

  28. merhaba arkadaşlar web sitesi valla iyi, linkedinde paylaştım

  29. Düzce merkezden ben Hasan. merhaba arkadaşlar paylaşımın vallaha billaha hoşuma gitti, face de paylaştım 11-01-2021 21:10:35

  30. Kocaeli dan kimler var. Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) . merhaba arkadaşlar siteniz vallaha billaha iyi, linkedinde paylaştım , Aylin – 494

  31. Ardahan merkezden ben emin. Selam web siteniz inan ki mükemmel, twitter da paylaştım 15-01-2021 03:17:59

  32. merhaba arkadaşlar sayfa valla hoşuma gitti, tebrikler

  33. Adana dan kimler var. Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) . selam arkadaşlar siten gerçekten güzel, paylaşımların devamını bekliyorum , ahmet – 373

  34. Bu konu : ” Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) ” çok güzel. Slm siteniz inanılmaz hayran edici, linkedinde paylaştım , doruk – 207

  35. Ardahan merkezden ben emin. Merhabalar web siteniz süper ötesi mükemmel, sağolun 31-01-2021 23:05:59

  36. Çankırı merkezden ben Aylin. Selam herkese bu web sitesi yeminle dikkat çekici, paylaşımların devamını bekliyorum 06-02-2021 06:56:05

  37. Bu konu : ” Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) ” çok güzel. Merhaba web siteniz cidden mükemmel, şukuladım , banu – 62

  38. Kahramanmaraş merkezden ben mehmet. Selam paylaşımınız ciddiyim çok güzel, teraziye tıkladım 15-02-2021 23:46:21

  39. Bu konu : ” Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) ” çok güzel. merhaba arkadaşlar paylaşımınız inanılmaz çok iyi, face de paylaştım , memo – 354

  40. Bu konu : ” Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) ” çok güzel. Selamlar sayfanız harbiden ilgi uyandırıcı, saolun , Hasan – 364

  41. Selamın aleyküm sayfa vallaha iyi, sosyal medyada paylaştım

  42. Karaman merkezden ben ahmet. Merhaba paylaşım gerçekten güzel, şukuladım 07-03-2021 05:40:14

  43. Selam herkese web sitesi vallaha billaha hayran edici, paylaşımların devamını bekliyorum

  44. Slm siteniz vallaha billaha dikkatimi çekti, tebrikler

  45. selam arkadaşlar sayfan cidden hayran edici, paylaşımların devamını bekliyorum

  46. Şanlıurfa merkezden ben emin. Merhaba herkese siten yeminle dikkat çekici, face de paylaştım 12-03-2021 12:05:18

  47. Afyon dan kimler var. Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) . Slm sayfanız inan ki mükemmel, face de paylaştım , ali – 123

  48. Gürbüz Reply

    Ordu merkezden ben Gürbüz. Selamın aleyküm siten cidden çok güzel, twitter da paylaştım 27-03-2021 06:38:20

  49. Kırşehir merkezden ben Emine. Selam herkese sayfan yeminle hayran bıraktı, teraziye tıkladım 08-04-2021 05:30:17

  50. Balıkesir dan kimler var. Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) . Slm sayfa yeminle hayran edici, teraziye tıkladım , emin – 147

  51. Bu konu : ” Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) ” çok güzel. Merhaba herkese sayfan inanılmaz dikkatimi çekti, sosyal medyada paylaştım , Aylin – 184

  52. Düzce dan kimler var. Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) . Selam herkese paylaşımınız süper ötesi çok güzel, sağolun , ziya – 484

  53. Bu konu : ” Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) ” çok güzel. Merhaba paylaşım inan ki çok hoşuma gitti, face de paylaştım , – 48

  54. Sivas merkezden ben . selam arkadaşlar sayfan cidden çok iyi, facebookta paylaştım 16-04-2021 12:56:56

  55. Bu konu : ” Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) ” çok güzel. Selamlar sayfan vallaha billaha ilgi uyandırıcı, sosyal medyada paylaştım , Aylin – 105

  56. elif yılmaz Reply

    Bu konu : ” Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) ” çok güzel. Merhaba herkese siten gerçekten hayran edici, twitter da paylaştım , elif yılmaz – 368

  57. Selam herkese web sitesi yeminle çok iyi, facebookta paylaştım

  58. Merhaba herkese sayfan yeminle dikkatimi çekti, teraziye tıkladım

  59. Bu konu : ” Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) ” çok güzel. merhaba arkadaşlar bu web sitesi inanılmaz güzel, twitter da paylaştım , Emine – 351

  60. Bayburt dan kimler var. Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) . Selamın aleyküm sayfanız valla çok güzel, face de paylaştım , memo – 466

  61. Yozgat dan kimler var. Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) . Merhaba herkese siteniz süper ötesi çok hoşuma gitti, linkedinde paylaştım , gaye – 159

  62. elif yılmaz Reply

    Gümüşhane dan kimler var. Bacon’s Rebellion (1670’lerin Virginia’sında ırksal böl ve fethet) . Selam herkese sayfa inan ki çok iyi, facebookta paylaştım , elif yılmaz – 375

Write A Comment

Lütfen Paylaşın !

close-link