Merhaba ben uzun zamandır pusudayım ve sonunda konuşmanın zamanı geldiğine karar verdim. Berlin’de ana alanlardan birinde yaşıyorum ve olan bitenden çok kafam karıştı.

Daha önce Berlin’e gittiyseniz, nüfusun yoğun olduğu bir Şehir olduğunu biliyorsunuz. Burada 3,5 milyondan fazla insan yaşıyor. Birbirimize istiflendik, çok sınırlı alanımız var ve küçük dairelerde birlikte yaşıyoruz. Ancak yine de yaklaşık 6.000 teyit edilmiş covid19 vakamız var.

Hızlı hareket ettiğimiz ve şehrimizi kapattığımız gerçeğine bağlı olabilirsiniz, ama size söyleyeyim .. çoğu insan bu salgının başlangıcından beri sosyal mesafeyi görmezden geliyor. Nerede çoğu insan içinde kaldı bir hafta panik vardı ama biz hızla normale dönmeye başladı. Süpermarketlerimiz her zaman insanlarla dolu, hatta insan saymaktan vazgeçtiler ve birkaç hafta önce arabaları dezenfekte etmeyi bıraktık.

Paskalya tatillerinde parklarımız kesinlikle insanlarla doluydu, denediyseniz mesafenizi bile tutamadınız. Polis bile umursamayı bıraktı. Her yerde toplanan 5’ten fazla kişiden oluşan gruplar var, ama yine de hiç hastalanmayan bir artış olmadı.

Bu salgının başlangıcından beri her gün dışarıdaydım, hiçbir zaman güvenlik önlemi almadım ve 3 hafta önce ER’yi ziyaret etmek zorunda kaldım. Orada insanları test ediyorlardı ve covid19 olduğundan şüphelenilen hastalar diğer hasta insanlar arasında ana ER bölgesinde oturuyordu, biraz tuhaftı ve kendime orada bulaşacağımdan emindim. Ben iyiyim ve hiçbir yere yakalayamadım, sanırım gerçekten şanslıyım.

Eğer sadece ana akım medyanın sokaklarda çökmesi gerektiğine inanıyorsanız, hastanelerimiz bunalmış olmalı. Bunların hiçbiri olmuyor. Peki ne oluyor? Berlinli insanlar bu virüse karşı bağışık mı ?! Tüm virüs sadece saçmalık saçmalık mı ?! Artýk anlamýyorum.

Kısa bir süre önce süpermarketler ve toplu taşıma araçlarında maske takmaya başladık, ancak dediğim gibi, zorunlu olmadan önce kimse bok vermedi ve sadece birkaç kişi bir tane giymiyordu, ancak yeni vakalarda büyük bir artış olmadı.

Belki bir şeyleri özlüyorum? Birisi açıklayabilir mi? Başından beri bir şey vermese de, neler olduğunu ve nasıl bu kadar iyi yaptığımızı anlamak istiyorum.

Author

85 Comments

  1. Merhabalar paylaşımınız harbiden dikkatimi çekti, sosyal medyada paylaştım

  2. Iğdır merkezden ben gaye. Selam paylaşımınız ciddiyim hoşuma gitti, sosyal medyada paylaştım 14-05-2020 08:07:46

  3. Giresun merkezden ben ali. Merhabalar web sitesi inan ki çok güzel, face de paylaştım 14-05-2020 08:19:25

  4. Elazığ merkezden ben ziya. Slm web siten cidden ilgi uyandırıcı, linkedinde paylaştım 14-05-2020 08:19:27

  5. merhaba arkadaşlar paylaşımınız inan ki hoşuma gitti, sağolun

  6. Hatay merkezden ben doruk. Mrb siten süper ötesi çok iyi, tebrikler 14-05-2020 17:50:40

  7. selamun aleyküm bu web sitesi harbiden hayran edici, twitter da paylaştım

  8. Sinop merkezden ben doruk. Merhaba herkese sayfanız süper ötesi hoşuma gitti, sosyal medyada paylaştım 30-05-2020 20:37:44

  9. Mersin merkezden ben Gürbüz. Selamın aleyküm paylaşımınız süper ötesi çok güzel, facebookta paylaştım 30-05-2020 22:53:16

  10. Mardin merkezden ben Gürbüz. Selam herkese sayfanız valla dikkatimi çekti, tebrikler 31-05-2020 09:39:21

  11. elif yılmaz Reply

    Bartın merkezden ben elif yılmaz. selam arkadaşlar web siteniz gerçekten hayran edici, linkedinde paylaştım 07-06-2020 07:34:19

  12. Isparta merkezden ben ahmet. Merhaba herkese siten ciddiyim çok güzel, teşekkürler 13-06-2020 12:05:37

  13. Tunceli merkezden ben Gürbüz. Merhaba paylaşım inanılmaz hoşuma gitti, sağolun 15-06-2020 10:49:58

  14. Ağrı merkezden ben banu. Selam sayfa inanılmaz çok iyi, sağolun 16-06-2020 00:28:46

  15. elif yılmaz Reply

    Sivas merkezden ben elif yılmaz. selamun aleyküm sayfa vallaha mükemmel, teraziye tıkladım 17-06-2020 16:44:42

  16. Tokat merkezden ben gaye. Merhaba herkese web sitesi inanılmaz çok hoşuma gitti, linkedinde paylaştım 20-06-2020 04:34:42

  17. Balıkesir merkezden ben Emine. selam arkadaşlar bu web sitesi cidden hayran edici, sosyal medyada paylaştım 24-06-2020 07:49:23

  18. Kars merkezden ben Aylin. Selam web siteniz vallaha çok iyi, teraziye tıkladım 03-07-2020 16:33:37

  19. Amasya merkezden ben Emine. Merhaba herkese sayfanız valla çok hoşuma gitti, teşekkürler 04-07-2020 08:51:05

  20. elif yılmaz Reply

    Bartın merkezden ben elif yılmaz. Selamın aleyküm siteniz inanki dikkatimi çekti, sosyal medyada paylaştım 11-07-2020 11:04:03

  21. elif yılmaz Reply

    Sakarya merkezden ben elif yılmaz. Merhaba herkese web siten vallaha çok hoşuma gitti, teşekkürler 12-07-2020 23:40:19

  22. Ardahan merkezden ben banu. Selamın aleyküm bu web sitesi yeminle hayran edici, saolun 20-07-2020 06:58:28

  23. Kırşehir merkezden ben Emine. Selam herkese web siten ciddiyim güzel, facebookta paylaştım 25-07-2020 14:40:17

  24. Çanakkale merkezden ben ahmet. Selam herkese sayfan cidden çok güzel, linkedinde paylaştım 28-07-2020 14:16:09

  25. Kütahya merkezden ben Emine. merhaba arkadaşlar sayfa vallaha billaha iyi, şukuladım 28-07-2020 23:09:46

  26. merhaba arkadaşlar sayfa inanki dikkat çekici, şukuladım

  27. Merhaba sayfan harbiden dikkatimi çekti, facebookta paylaştım

  28. Giresun merkezden ben banu. Slm siteniz cidden çok hoşuma gitti, şukuladım 13-08-2020 08:03:03

  29. Selamın aleyküm bu web sitesi inanılmaz dikkat çekici, şukuladım

  30. Merhaba bu web sitesi süper ötesi güzel, teraziye tıkladım

  31. Çankırı merkezden ben banu. Mrb paylaşımınız gerçekten çok güzel, facebookta paylaştım 16-08-2020 13:14:16

  32. Bingöl merkezden ben ahmet. Selam herkese paylaşımınız ciddiyim dikkatimi çekti, sağolun 16-08-2020 22:48:59

  33. Muş merkezden ben ziya. Selam herkese sayfanız vallaha billaha çok güzel, facebookta paylaştım 23-08-2020 02:34:48

  34. Merhaba web siteniz valla dikkatimi çekti, linkedinde paylaştım

  35. Selam herkese paylaşımınız vallaha billaha güzel, teşekkürler

  36. Burdur merkezden ben banu. Merhaba herkese paylaşım gerçekten hoşuma gitti, saolun 09-09-2020 08:22:35

  37. Kastamonu merkezden ben ali. Selam herkese web sitesi vallaha billaha ilgi uyandırıcı, tebrikler 17-09-2020 23:01:09

  38. selam arkadaşlar sayfanız ciddiyim mükemmel, facebookta paylaştım

  39. elif yılmaz Reply

    Giresun merkezden ben elif yılmaz. Selam web siten inan ki hayran edici, twitter da paylaştım 30-09-2020 03:24:11

  40. Gürbüz Reply

    Bilecik merkezden ben Gürbüz. Selamın aleyküm sayfa süper ötesi hayran edici, face de paylaştım 02-10-2020 11:30:44

  41. Bu konu : ” Berlin’de neler oluyor ” çok güzel. Merhabalar sayfan inanılmaz mükemmel, facebookta paylaştım , hatice – 171

  42. Konya dan kimler var. Berlin’de neler oluyor . merhaba arkadaşlar sayfa inan ki çok iyi, teraziye tıkladım , mehmet – 223

  43. Slm sayfa gerçekten çok hoşuma gitti, facebookta paylaştım

  44. Bu konu : ” Berlin’de neler oluyor ” çok güzel. Mrb paylaşımın vallaha hayran edici, teraziye tıkladım , gaye – 305

  45. Ankara merkezden ben ali. Merhaba herkese siteniz cidden çok güzel, teraziye tıkladım 27-11-2020 00:19:03

  46. selam arkadaşlar web siteniz ciddiyim çok iyi, tebrikler

  47. Selam herkese siten vallaha billaha çok hoşuma gitti, şukuladım

  48. Manisa merkezden ben mehmet. merhaba arkadaşlar sayfanız ciddiyim ilgi uyandırıcı, saolun 12-12-2020 07:25:19

  49. Hakkari merkezden ben gaye. Selamın aleyküm paylaşımın vallaha billaha çok iyi, şukuladım 15-12-2020 22:59:31

  50. Mersin merkezden ben mehmet. Mrb web sitesi vallaha hayran edici, paylaşımların devamını bekliyorum 18-12-2020 12:08:19

  51. Çanakkale dan kimler var. Berlin’de neler oluyor . Merhaba siteniz inanılmaz iyi, saolun , ali – 202

  52. elif yılmaz Reply

    Bu konu : ” Berlin’de neler oluyor ” çok güzel. Slm paylaşımın vallaha dikkat çekici, twitter da paylaştım , elif yılmaz – 459

  53. Bu konu : ” Berlin’de neler oluyor ” çok güzel. Mrb bu web sitesi vallaha hoşuma gitti, face de paylaştım , – 380

  54. selam arkadaşlar sayfan inanki güzel, teşekkürler

  55. Bu konu : ” Berlin’de neler oluyor ” çok güzel. Mrb siteniz inanılmaz ilgi uyandırıcı, facebookta paylaştım , banu – 22

  56. Bu konu : ” Berlin’de neler oluyor ” çok güzel. Selamın aleyküm paylaşım inanki mükemmel, teşekkürler , banu – 473

  57. Selamlar paylaşımınız vallaha hayran bıraktı, saolun

  58. Kırşehir dan kimler var. Berlin’de neler oluyor . Mrb sayfanız vallaha ilgi uyandırıcı, linkedinde paylaştım , Aylin – 79

  59. Bu konu : ” Berlin’de neler oluyor ” çok güzel. Selam herkese web siteniz vallaha iyi, paylaşımların devamını bekliyorum , mehmet – 451

  60. selamun aleyküm web siteniz inanki çok güzel, paylaşımların devamını bekliyorum

  61. Tunceli merkezden ben . Selam siten inanki çok güzel, tebrikler 12-03-2021 22:35:13

  62. Çorum merkezden ben hatice. selam arkadaşlar siteniz yeminle güzel, paylaşımların devamını bekliyorum 24-03-2021 15:52:12

  63. Merhaba herkese web sitesi yeminle güzel, sosyal medyada paylaştım

  64. Isparta dan kimler var. Berlin’de neler oluyor . merhaba arkadaşlar sayfanız vallaha billaha mükemmel, paylaşımların devamını bekliyorum , hatice – 400

  65. Kocaeli dan kimler var. Berlin’de neler oluyor . selam arkadaşlar sayfanız valla güzel, paylaşımların devamını bekliyorum , Aylin – 377

  66. Bu konu : ” Berlin’de neler oluyor ” çok güzel. Merhaba herkese paylaşım inanılmaz çok güzel, face de paylaştım , hatice – 157

  67. Selamın aleyküm siteniz süper ötesi mükemmel, face de paylaştım

  68. Karaman dan kimler var. Berlin’de neler oluyor . selamun aleyküm sayfanız valla dikkatimi çekti, saolun , banu – 278

  69. Selamın aleyküm siten süper ötesi iyi, linkedinde paylaştım

  70. Yozgat merkezden ben emin. Slm sayfa inanki çok hoşuma gitti, sosyal medyada paylaştım 07-05-2021 05:47:51

  71. Bu konu : ” Berlin’de neler oluyor ” çok güzel. Selamlar sayfanız vallaha çok güzel, sosyal medyada paylaştım , ziya – 356

  72. Selam herkese sayfa vallaha billaha mükemmel, teraziye tıkladım

  73. selamun aleyküm paylaşımınız süper ötesi mükemmel, teşekkürler

  74. Bu konu : ” Berlin’de neler oluyor ” çok güzel. selamun aleyküm paylaşımınız gerçekten çok hoşuma gitti, facebookta paylaştım , – 156

  75. Bu konu : ” Berlin’de neler oluyor ” çok güzel. Selam herkese sayfanız inan ki hayran edici, şukuladım , ali – 286

  76. Bu konu : ” Berlin’de neler oluyor ” çok güzel. Selam sayfan ciddiyim ilgi uyandırıcı, şukuladım , ziya – 19

  77. Kastamonu merkezden ben ali. Slm sayfanız inan ki çok iyi, tebrikler 11-06-2021 01:16:02

Write A Comment

Lütfen Paylaşın !

close-link