Kategoriler
Genel

Bronz Çağı Çöküşü ve Deniz Halkının

MÖ 1200'lü yıllarda Orta Doğu ve Güney Avrupa, dünyanın ilk küresel ekonomisini oluşturan bir avuç çağdaş medeniyetle doluydu: Yeni Krallık Mısır, Babil, Asur, Hitit İmparatorluğu, Miken Yunanlıları ve Mitanni Krallıkları. Şu anda, İsrail halkına hâlâ Hakimler tarafından önderlik edilmişti, ancak özerklikleri vardı.

Şimdi, iklim değişikliği, uzaylılar ve İncil vb. Hakkında teoriler var, ama bunu daha odaklı tutalım. Bildiğimiz kadarıyla, savaş savaşının tanıtımı sadece birkaç yüzyıl önce gerçekleşti – Hyksos, İskitler ve diğer Hint-Avrupalılar sayesinde – ve savaş arabası bir tankın eski versiyonuydu. Yaklaşık. MÖ 1200'lerde Mısırlılar ve Hititler savaş savaşını mükemmelleştirdiler, ancak Deniz Halkı'na daha az düştüler.

Bu soruları bırakıyor, Deniz Halkı kimdi? Nereden çıktılar? Neden istila ettiler? Nasıl bu kadar başarılı oldular? Sonrasında nereye gittiler?

1200 – 800BC tarihin en ikonik karanlık çağıdır; tüm şehirler bilinmeyen yollarla yok edildi ve korsanlar ve brigandlar bilinen dünyayı toplu olarak dolaştılar.

“Deniz Halkları” olarak adlandırılan bir düzine kabileler var ama birkaç kabileler öne çıkıyor

  1. Shardana: Bazı insanlar bunun İsrail stokundan Dan'ın onursuz kabilesidir. Sardunya'dan da gelmiş olabilirler ve “Tuna” Nehri adını vermiş olabilirler. Bunların hepsi teoridir, ancak Dan kabilesi bir sır olarak kalır. Gidecekleri yer kimsenin tahminidir.

  2. Peleset: esasen, Filistliler, neredeyse kuşkusuz proto-Yunanlılardı. Peleset ismi aynı zamanda Filistin teriminin kökenidir. Goliath'ın bir dev olduğu gerçeği var, bu da tüm soruları ortaya çıkarıyor. Ayrıca, Filistliler Truva Savaşı'nın gerçek yaşamından ne olursa olsun kaçmak için Kenan'a mı geldiler? Sodom ve Gamorrah türü bir felaket var mıydı?

  3. Tjekker / Shekelesh: MÖ 12. yüzyılın başlarında Mısır'a saldıran Libya / Kuzey Afrika korsanlarından oluşan bir ürün yelpazesi. Bazıları Sicilya veya güney İtalya'dan ve belki de – Shardana veya Sherden'de olduğu gibi – Sardunya'dan olduklarını öne sürüyorlar.

Şimdi, bir dil uzmanı değilim, ama burada bir eğilim görüyorum .. bir kalıp. Ayrıca, bu kabilelerin / grupların hepsinin aynı anda hareket etmeye başladığını – oldukça, Bronz Çağı'nın medeniyetleri için talihsiz – inanılmaz derecede tesadüfi buluyorum. Yani, ya yeni topraklar aramaya yönlendirildiler aynı zamanda, aynı veya ilgili felaket (ler) tarafından ya da — ve burası sisli bir hal alıyor – hepsi uyumlu bir çabanın, mevcut dünya düzenini yıkmak için gönderilen birleşik ve hedefe dayalı bir gücün parçasıydı.

Bu konuya yeterince dikkat edilmiyor. Büyüleyici buluyorum. Bağlam için Deniz Halklarının sık sık unutulan isimlerinin bir listesi ve dilbilimsel benzerlikleri analiz edebilirsiniz.

Shardan, Shardana, Sherden, Dannuna, Danya, Ekwesh, Eqwesh, Akawasha, Karkissa, Labu, Lukka, Libu, Meshwesh, Peleset, Shekelesh, Sheshwesh, Shikala, Weshesh, Tjekker, Teresha, Tursha.

Deniz İnsanları bile insan mıydı yoksa başka bir şey miydi? Şeytanlar? Devler? Başka bir şey?

“Bronz Çağı Çöküşü ve Deniz Halkının” için 65 yanıt

Tunceli merkezden ben mehmet. Slm paylaşımın inan ki hoşuma gitti, twitter da paylaştım 15-02-2020 10:37:17

Şanlıurfa merkezden ben banu. Selamın aleyküm siteniz yeminle dikkatimi çekti, sosyal medyada paylaştım 15-02-2020 10:40:06

Ordu merkezden ben Gürbüz. Selamlar paylaşımın süper ötesi çok iyi, linkedinde paylaştım 15-02-2020 12:15:18

Sakarya merkezden ben Gürbüz. merhaba arkadaşlar web siten ciddiyim güzel, sağolun 18-02-2020 11:05:26

Kırıkkale merkezden ben Aylin. Selam herkese sayfa harbiden hayran bıraktı, facebookta paylaştım 18-02-2020 16:17:24

Aksaray merkezden ben doruk. Selam web siteniz vallaha billaha dikkat çekici, sağolun 14-03-2020 00:38:31

Kırıkkale merkezden ben mehmet. Selamın aleyküm sayfan gerçekten mükemmel, tebrikler 22-03-2020 04:10:28

Bartın merkezden ben ali. Selamın aleyküm sayfa inan ki hayran bıraktı, twitter da paylaştım 01-04-2020 04:43:38

Kırşehir merkezden ben ahmet. merhaba arkadaşlar sayfanız inanılmaz hayran edici, sosyal medyada paylaştım 03-04-2020 16:41:01

Zonguldak merkezden ben ahmet. merhaba arkadaşlar paylaşımın inanılmaz iyi, şukuladım 12-04-2020 17:31:17

Mersin merkezden ben doruk. Merhaba herkese siteniz ciddiyim hayran edici, teşekkürler 15-04-2020 23:35:16

Erzincan merkezden ben banu. selam arkadaşlar sayfa süper ötesi mükemmel, twitter da paylaştım 17-04-2020 11:46:44

Konya merkezden ben ahmet. Slm paylaşımın inan ki hoşuma gitti, face de paylaştım 17-04-2020 12:07:41

Elazığ merkezden ben Gürbüz. Selamlar paylaşımınız vallaha hayran edici, sosyal medyada paylaştım 19-04-2020 18:11:16

Aksaray merkezden ben doruk. Selamın aleyküm sayfanız vallaha dikkat çekici, şukuladım 23-04-2020 01:03:04

Tokat merkezden ben Gürbüz. Merhaba paylaşım vallaha billaha mükemmel, twitter da paylaştım 24-04-2020 11:47:32

Tunceli merkezden ben Aylin. Selamlar bu web sitesi inanılmaz çok güzel, linkedinde paylaştım 26-04-2020 21:31:59

Antalya merkezden ben elif yılmaz. selam arkadaşlar sayfan ciddiyim hayran bıraktı, facebookta paylaştım 02-05-2020 06:03:54

Bursa merkezden ben gaye. selamun aleyküm paylaşımın ciddiyim hoşuma gitti, şukuladım 03-05-2020 10:13:30

Elazığ merkezden ben doruk. Merhaba sayfan vallaha billaha hoşuma gitti, sosyal medyada paylaştım 03-05-2020 17:59:24

Muğla merkezden ben Gürbüz. Selamın aleyküm paylaşım süper ötesi dikkatimi çekti, paylaşımların devamını bekliyorum 06-05-2020 12:53:00

Şırnak merkezden ben banu. Selamın aleyküm sayfanız süper ötesi çok güzel, sağolun 07-05-2020 09:31:40

Adana merkezden ben Emine. Selamın aleyküm web siteniz vallaha billaha dikkatimi çekti, şukuladım 08-05-2020 12:43:16

Afyon merkezden ben Aylin. Merhaba paylaşım yeminle iyi, sosyal medyada paylaştım 14-05-2020 09:35:22

Nevşehir merkezden ben banu. Selamın aleyküm web siteniz cidden dikkat çekici, teşekkürler 31-05-2020 10:41:35

Bilecik merkezden ben mehmet. Slm paylaşımın valla dikkatimi çekti, facebookta paylaştım 04-06-2020 01:12:37

Yozgat merkezden ben banu. Merhaba herkese sayfa vallaha billaha hoşuma gitti, facebookta paylaştım 08-06-2020 03:21:11

Çorum merkezden ben ali. selamun aleyküm paylaşımın cidden çok hoşuma gitti, facebookta paylaştım 10-06-2020 17:09:02

Ardahan merkezden ben Gürbüz. Mrb bu web sitesi vallaha mükemmel, twitter da paylaştım 10-06-2020 20:35:59

Çankırı merkezden ben Emine. Mrb paylaşım yeminle ilgi uyandırıcı, paylaşımların devamını bekliyorum 03-07-2020 18:03:03

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir