Bazı ülkelerin (İspanya, Arjantin, Fransa, Avusturya) hükümete HAYIR demedikleri takdirde her vatandaşı ölümden sonra organ bağışçısı olarak kabul ettiği makaleler okudum. Ailenin istemesi ya da istememesi önemli değil. Bu doğru mu?

Hiç de asil görünmüyor, insanlara çiftlik hayvanı muamelesi yapılıyor gibi geliyor.

Ayrıca son zamanlarda diğer ülkeler de bu sistemi benimsedi veya uygulamayı planlıyor. Almanya’nın sistemi benimsemeye çalıştığını duydum, zaten yapıp yapmadıklarından emin değilim.

Organ bağışlamak asil bir eylemdir. Ama bu benim kararım, ailemin çağrısı, benim vücudum, organım, benim.

Organlarım hakkında fikrimi belirtmediysem, ölümden sonra organımı bağışlamayı kabul etmediğimi düşünmek gerekir. Kim bilir, eğer herkes organlarını bağışlamayı kabul ederse, bazı zengin insanlar yeni organlara ihtiyaç duyduklarında rastgele birini öldürürler.

Hala bu sistemin (buna devre dışı bırakma adı verilir) uygulanmadığı bir yerde yaşıyorum, ancak bazı politikacılar zaten benzer bir sistem öneriyorlar.

Ne oluyor?

Şimdi Elitler ve zenginler için organları mı gezdireceğiz?

24 Comments

  1. Gürbüz Reply

    Merhabalar siten ciddiyim mükemmel, teraziye tıkladım

  2. Bilecik dan kimler var. Elites için yürüyen bir organ çiftliği mi olacağız? . Merhaba siteniz cidden dikkatimi çekti, twitter da paylaştım , ali – 71

  3. Malatya dan kimler var. Elites için yürüyen bir organ çiftliği mi olacağız? . selamun aleyküm siten vallaha billaha güzel, facebookta paylaştım , ziya – 399

  4. İzmir dan kimler var. Elites için yürüyen bir organ çiftliği mi olacağız? . Mrb sayfa vallaha çok hoşuma gitti, sağolun , mehmet – 343

  5. Bu konu : ” Elites için yürüyen bir organ çiftliği mi olacağız? ” çok güzel. Merhaba herkese paylaşım yeminle hoşuma gitti, facebookta paylaştım , memo – 23

  6. Bu konu : ” Elites için yürüyen bir organ çiftliği mi olacağız? ” çok güzel. Selamlar web siten gerçekten mükemmel, sağolun , banu – 37

  7. Ordu merkezden ben emin. selamun aleyküm sayfanız gerçekten mükemmel, şukuladım 15-05-2021 20:28:31

  8. Balıkesir merkezden ben mehmet. Selamın aleyküm siteniz vallaha billaha dikkatimi çekti, teraziye tıkladım 16-05-2021 02:13:13

  9. elif yılmaz Reply

    Bu konu : ” Elites için yürüyen bir organ çiftliği mi olacağız? ” çok güzel. merhaba arkadaşlar sayfanız vallaha billaha güzel, teraziye tıkladım , elif yılmaz – 164

  10. Batman merkezden ben mehmet. Selamlar web siten inanki güzel, sosyal medyada paylaştım 19-05-2021 01:24:11

  11. Bingöl merkezden ben gaye. selamun aleyküm siten cidden çok hoşuma gitti, sağolun 24-05-2021 15:44:37

  12. Bu konu : ” Elites için yürüyen bir organ çiftliği mi olacağız? ” çok güzel. selamun aleyküm web siteniz süper ötesi hayran edici, teşekkürler , Emine – 447

  13. Nevşehir merkezden ben hatice. Selam paylaşımın vallaha çok iyi, face de paylaştım 26-05-2021 09:11:28

  14. Selam web sitesi inanılmaz hayran bıraktı, teraziye tıkladım

  15. Kütahya dan kimler var. Elites için yürüyen bir organ çiftliği mi olacağız? . Merhaba herkese sayfan süper ötesi hoşuma gitti, teraziye tıkladım , Hasan – 101

  16. selam arkadaşlar web sitesi süper ötesi güzel, twitter da paylaştım

  17. Bilecik merkezden ben gaye. Selam herkese sayfa gerçekten mükemmel, face de paylaştım 09-06-2021 22:19:32

  18. Bu konu : ” Elites için yürüyen bir organ çiftliği mi olacağız? ” çok güzel. Selamlar sayfanız vallaha güzel, saolun , – 183

  19. Artvin dan kimler var. Elites için yürüyen bir organ çiftliği mi olacağız? . Selam herkese paylaşımınız inanki iyi, paylaşımların devamını bekliyorum , mehmet – 69

  20. Bu konu : ” Elites için yürüyen bir organ çiftliği mi olacağız? ” çok güzel. Slm web sitesi cidden hayran bıraktı, paylaşımların devamını bekliyorum , ahmet – 51

  21. Kahramanmaraş dan kimler var. Elites için yürüyen bir organ çiftliği mi olacağız? . selam arkadaşlar sayfanız harbiden hoşuma gitti, sosyal medyada paylaştım , hatice – 411

  22. Bu konu : ” Elites için yürüyen bir organ çiftliği mi olacağız? ” çok güzel. Selam herkese sayfa inan ki mükemmel, twitter da paylaştım , ziya – 410

  23. Bu konu : ” Elites için yürüyen bir organ çiftliği mi olacağız? ” çok güzel. Merhaba herkese paylaşımınız valla ilgi uyandırıcı, face de paylaştım , Hasan – 11

  24. selamun aleyküm siten yeminle çok iyi, facebookta paylaştım

Write A Comment

Lütfen Paylaşın !

close-link