Askerden ayrıldığımdan beri 10 yılı aşkın süredir işsizlik toplamadım. Tüm “pandemi” boyunca bir CVS dağıtım merkezinde çalıştıktan sonra bir sakatlık geçirdim, 3 ay boyunca geçici sakatlık geçirdim ve gerekli FMLA süresi içinde yeterince formda olmayacağıma karar verdim, bu yüzden sabah vardiyasını karıma bırak iyileşmeye ve sonunda işsizlik toplamaya devam ederken.

Toplamadan 4 hafta sonra bile, birdenbire, “fayda yılı sona erdiği” için belgelendirmeme izin vermediler…. Fayda yılı, bir yardım “ayı” değil, SONRAKİ YIL Mayıs’a kadar.

Bu yüzden acımasızca kurulmuş telefon hizmetlerini aradım, bir saat bekledim ve sonunda “bana henüz ödeme yapmamaları gerektiği” söylendi (benim hatam tamamen doğru mu?) Ve bazı doğrulama işleri yapmaları gerekiyor.

Burada doğrulamanın, işsizliğe hak kazanmak için gerekli haftalar boyunca çalıştığımdan ya da bırakma konusunda yalan söylemediğimden ve gerçekten kovulduğumdan emin olmak için olduğunu düşünüyordum.

Hayır! Kimliğinizdeki resmi taradıkları (zaten aklınıza geldi) ve beni yüz tanıma için bu ‘soyut çok renkli bisiklet selfie’sini almaya zorladıkları ve biyometrik verilerimi vermeyi kabul ettikleri bu ID.me bokunu yapmak zorunda kaldım. 3. taraf bir sivil toplum kuruluşu.

Eşim ben çalışırken işsizlik topladı, haftada 900’ü ona vermekten hiç vazgeçmedi. Durma yok, ekstra doğrulama yok, hiçbir şey yok.

Demek istediğim, bu “dolandırıcılık kartını” istedikleri kadar oynayabilirler, ama gerçekçi olalım: Bu, geleceğin hangi totaliter kayıtlar ve gündemleri barındırdığını Tanrı bilir, ücretsiz biyometrik verilerle ilgili.

Ortalama insanların %99’unun işsizliği nasıl dolandıracağına dair hiçbir fikrinin olmadığını, hatta bunu yapacak kaynaklara sahip olduğunu söylemeye cüret ediyorum. İşsizlik vermeden önce, kelimenin tam anlamıyla VERGİ kayıtlarınızı (eyalet ve federal veritabanlarında tutulan) ve işinize ait kayıtları doğrulamaları gerekir. Artı kimlik, ilgili evraklar ve söylediğiniz her şeyin yasaların cezası altında doğru olduğunu onaylamanız ve kabul etmeniz gerekiyor.

Yani, kahrolası bir hacker olmadıkça, hangi ortalama kahrolası kişi VERGİ VE İSTİHDAM TARİHİNİ tahrif edebilir, BU GERÇEKTEN ZATEN BİRÇOK VERİ TABANINDA DEVLET VE FEDERAL DÜZEYDE OLABİLİR?

Ve gerçekçi olalım, bu tür şeyleri “dolandıran” insanlar her seferinde farklı insanlar değil. Yakalanana kadar AYNI kişi veya grup veri çalıyor, kimlik değiştiriyor vb.

Sanırım buradaki olay şu: bu pislikler sizi ve dejenere yüzlerinizin ve bedenlerinizin taranabilir her parçasını “dolandırıcılığı önleme” kisvesi altında eyalet ve federal veritabanlarına sokma görevindeler, ki bu her halükarda doğru olsaydı, Milyonlarca ve milyarlarca vergi kaçıranların peşinden gideceklerdi, sadece futbol izlemek ve boktan sulu bira içmek isteyen 40’lı IQ’lu Joe Blow’un değil. Barış

35 Comments

  1. Denizli dan kimler var. İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor . Selam sayfa harbiden çok iyi, teşekkürler , Hasan – 382

  2. Iğdır dan kimler var. İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor . Merhabalar paylaşımınız inan ki dikkatimi çekti, sosyal medyada paylaştım , Hasan – 85

  3. Erzurum merkezden ben Aylin. Selamlar web siteniz inanılmaz dikkatimi çekti, sosyal medyada paylaştım 06-07-2021 02:56:07

  4. Şırnak merkezden ben Aylin. Selamın aleyküm paylaşımın harbiden güzel, saolun 06-07-2021 03:16:21

  5. Tekirdağ merkezden ben . Selam herkese sayfa valla dikkatimi çekti, teşekkürler 06-07-2021 03:16:25

  6. Edirne dan kimler var. İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor . selam arkadaşlar paylaşımın inanki hayran edici, facebookta paylaştım , ali – 184

  7. Tunceli merkezden ben Emine. Selamın aleyküm web siten vallaha mükemmel, facebookta paylaştım 06-07-2021 12:42:55

  8. Bu konu : ” İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor ” çok güzel. Selam herkese siteniz yeminle dikkatimi çekti, twitter da paylaştım , ziya – 261

  9. Hakkari merkezden ben banu. Merhaba paylaşımınız inanılmaz hayran edici, paylaşımların devamını bekliyorum 09-07-2021 02:20:07

  10. Bu konu : ” İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor ” çok güzel. Merhaba herkese paylaşımın valla mükemmel, face de paylaştım , ali – 446

  11. Gürbüz Reply

    Bu konu : ” İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor ” çok güzel. Selamın aleyküm paylaşımın cidden hayran bıraktı, teraziye tıkladım , Gürbüz – 134

  12. Bu konu : ” İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor ” çok güzel. Selamlar siteniz vallaha billaha ilgi uyandırıcı, şukuladım , ali – 385

  13. İstanbul dan kimler var. İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor . Selamlar web siten inanki hoşuma gitti, saolun , Aylin – 344

  14. Bu konu : ” İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor ” çok güzel. Selamın aleyküm paylaşımınız valla çok güzel, teraziye tıkladım , gaye – 343

  15. Bu konu : ” İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor ” çok güzel. Selam herkese siteniz valla hoşuma gitti, saolun , ahmet – 333

  16. Gürbüz Reply

    Ağrı merkezden ben Gürbüz. Slm web siteniz süper ötesi ilgi uyandırıcı, face de paylaştım 19-07-2021 06:20:14

  17. Hakkari merkezden ben Aylin. merhaba arkadaşlar sayfa harbiden hoşuma gitti, linkedinde paylaştım 23-07-2021 13:50:50

  18. Bu konu : ” İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor ” çok güzel. Merhabalar siteniz cidden mükemmel, tebrikler , ali – 157

  19. Ordu dan kimler var. İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor . Merhabalar web sitesi gerçekten dikkatimi çekti, tebrikler , – 305

  20. Selam web siteniz vallaha ilgi uyandırıcı, teraziye tıkladım

  21. Gümüşhane merkezden ben Emine. Selamlar sayfa vallaha mükemmel, sosyal medyada paylaştım 04-08-2021 20:40:32

  22. Bu konu : ” İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor ” çok güzel. selamun aleyküm bu web sitesi ciddiyim çok hoşuma gitti, teşekkürler , ziya – 478

  23. Merhaba web siten valla dikkatimi çekti, paylaşımların devamını bekliyorum

  24. Eskişehir merkezden ben memo. selamun aleyküm paylaşımınız inanki hayran edici, saolun 07-08-2021 11:16:59

  25. Eskişehir merkezden ben ziya. Selamın aleyküm paylaşımınız gerçekten çok iyi, şukuladım 16-08-2021 17:23:15

  26. Bu konu : ” İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor ” çok güzel. merhaba arkadaşlar sayfanız yeminle hayran bıraktı, sosyal medyada paylaştım , ahmet – 405

  27. Denizli dan kimler var. İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor . Selam bu web sitesi harbiden ilgi uyandırıcı, face de paylaştım , ali – 417

  28. Bu konu : ” İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor ” çok güzel. Selamlar paylaşımın inanılmaz ilgi uyandırıcı, sağolun , Hasan – 476

  29. Bu konu : ” İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor ” çok güzel. Selamlar siten vallaha çok hoşuma gitti, facebookta paylaştım , banu – 56

  30. Selam paylaşımın inan ki hayran bıraktı, face de paylaştım

  31. elif yılmaz Reply

    Burdur merkezden ben elif yılmaz. Selam herkese siten harbiden hayran edici, sağolun 09-09-2021 10:44:19

  32. Adıyaman dan kimler var. İşsizlik (nj) uyarı vermeden insanların sosyal yardımlarını kapatıyor ve sizi yüz bakımına boyun eğmeye zorluyor . Merhabalar sayfanız yeminle çok güzel, twitter da paylaştım , – 396

  33. selam arkadaşlar sayfa valla ilgi uyandırıcı, teraziye tıkladım

Write A Comment