Eskiden salgın, Büyük İlaç, aşının tehlikeli olması, hükümetin işin içinde olması, sahte haberler, sansür vb. hakkında sizinle ve bazı çılgın teorilerinizle dalga geçerdim.

İşte geçen hafta başıma gelenler:

  • COVID sağlık geçiş kısıtlamalarına karşı bir protestoya gittim çünkü hamileyim ve aşıyı planlanan kurallar çerçevesinde reddetmemin bir yolu yoktu. Protesto barışçıl geçti, ancak hava kararır kararmaz çevik kuvvet polisi ve gazeteciler geldi ve birdenbire bir grup şüpheli kişi ortaya çıktı. Polisin bu şiddet uygulayan kişileri kamyonetlerinden nasıl serbest bıraktığını ve talimat verdiğini iki gözümle gördüm. Kalabalığın içinde kaybolmaya devam ettiler ve memurlara taş atmaya başladılar – biz barışçıl protestoculara göz yaşartıcı gaz atmak için bir bahane olarak kullandılar. Esasen hükümet tarafından sahnelenen bir isyana tanık oldum.

  • Tüm kitle iletişim kanalları ve gazeteler protestoyu şiddet içeren ve gayri meşru olarak tasvir etti. Fotoğraflar sadece bahsi geçen kötü oyuncuları gösteriyordu ve belli ki sahnelenmişti. Anlatıya göre, meşru bir hükümeti devirmeye çalışan tehlikeli bir terörist gruptuk – klinik bir deneye katılmayı reddettikleri için haksız yere işten atılan ya da acımasız önlemlerle haksız yere kısıtlanan doktorlar, şoförler, öğretmenler değil.

  • Ailemden veya arkadaşlarımdan hiçbiri protestoda kendi gözlerimle gördüklerime inanmadı. Bunun yerine medyaya inandılar, bana “kafam karıştı” dediler ve oraya gitmemem gerektiğini ve kendimi “o çılgın aşı karşıtı kişilerle” ilişkilendirmemem gerektiğini söylediler.

  • Facebook hesabım uyarılmadan silindi. Bir gruptaki bir kadın, hamileyken başka birinin aşı olup olmadığını sormuştu. Henüz veri bulunmadığını belirten bir NEJM makalesinden alıntı yaparak, yapmadığımı söyleyen bir yorum yayınladım – erken gebelikte veya gebe kalmadan önce aşılanmış bir anneden tek bir çocuk doğmadı. Birkaç dakika sonra FB hesabımdan çıkış yaptım ve tekrar giriş yapamadım. E-posta ya da herhangi bir şey yoktu – aynen böyle.

  • Dün, gençler için COVID aşısının klinik bir denemesi hakkında r/science’daki bir gönderiye yorum yaptım. Makalede bulduğum ve klinik araştırmanın bulgularından şüphe duymama neden olan bazı göze batan sorunları yayınladım. Kişisel hakaretler kullanan bir grup Redditor tarafından anında saldırıya uğradım, hiçbiri gerçek noktalarıma değinmedi. Şikayet ettim ve hakaretler silindi ama sebep gösterilmeden r/science’dan kalıcı olarak yasaklandım.

  • Tüm karmam bir şekilde gitti. Hesabımda 5.000’den fazla karma vardı.

  • Artık Reddit’teki yorumları bildiremiyorum – “Raporla” tıklamak boş bir pencere açıyor.

Bütün bunlar kafamı toparlamak benim için oldukça zor, ama hayattaki pek çok rahatsız edici gerçeğe kör olduğumu görebiliyorum.

Şimdi elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağım ve buna göre hareket edeceğim…

20 Comments

  1. Van merkezden ben memo. Selamın aleyküm sayfan cidden hayran edici, teraziye tıkladım 15-08-2021 10:37:43

  2. Bu konu : ” R/komplo için özür dilerim – siz insanlar baştan beri haklıydınız ” çok güzel. Merhaba web siteniz cidden çok hoşuma gitti, face de paylaştım , banu – 466

  3. Gürbüz Reply

    İzmir merkezden ben Gürbüz. Mrb siteniz yeminle dikkat çekici, sosyal medyada paylaştım 15-08-2021 10:47:19

  4. elif yılmaz Reply

    Bolu merkezden ben elif yılmaz. Merhabalar web siteniz harbiden çok iyi, teşekkürler 15-08-2021 10:49:32

  5. Tunceli merkezden ben ali. Selamın aleyküm paylaşımınız inan ki güzel, sağolun 15-08-2021 11:03:12

  6. Erzurum merkezden ben . Selam sayfanız yeminle dikkatimi çekti, şukuladım 15-08-2021 12:12:49

  7. Düzce dan kimler var. R/komplo için özür dilerim – siz insanlar baştan beri haklıydınız . Merhabalar bu web sitesi valla hoşuma gitti, teraziye tıkladım , memo – 359

  8. merhaba arkadaşlar paylaşımın harbiden dikkat çekici, şukuladım

  9. Konya merkezden ben emin. Merhaba siteniz ciddiyim güzel, teşekkürler 20-08-2021 04:43:36

  10. Yalova dan kimler var. R/komplo için özür dilerim – siz insanlar baştan beri haklıydınız . Merhabalar sayfan süper ötesi çok güzel, twitter da paylaştım , doruk – 249

  11. Bu konu : ” R/komplo için özür dilerim – siz insanlar baştan beri haklıydınız ” çok güzel. Selam siten yeminle dikkat çekici, saolun , banu – 202

  12. elif yılmaz Reply

    Tunceli dan kimler var. R/komplo için özür dilerim – siz insanlar baştan beri haklıydınız . Merhabalar paylaşımın vallaha billaha dikkat çekici, teraziye tıkladım , elif yılmaz – 164

  13. merhaba arkadaşlar web siteniz ciddiyim hayran bıraktı, twitter da paylaştım

  14. Bu konu : ” R/komplo için özür dilerim – siz insanlar baştan beri haklıydınız ” çok güzel. Selam herkese web sitesi gerçekten iyi, saolun , ali – 181

  15. Bu konu : ” R/komplo için özür dilerim – siz insanlar baştan beri haklıydınız ” çok güzel. Mrb web siteniz inanılmaz çok iyi, sağolun , ziya – 225

  16. Amasya dan kimler var. R/komplo için özür dilerim – siz insanlar baştan beri haklıydınız . Slm web siteniz vallaha billaha hayran bıraktı, tebrikler , doruk – 22

  17. Ağrı merkezden ben emin. Merhaba web siteniz yeminle dikkatimi çekti, teşekkürler 10-09-2021 02:37:28

  18. Slm bu web sitesi vallaha billaha dikkatimi çekti, şukuladım

Write A Comment